Reproduktion

Vi tilbyder alle former for reproduktionsarbejde. Dette kan laves hos klienten, hoppen kan komme ambulant på klinikken eller kan opstaldes hos os.

Insemineringer: forhør vedr. priser

Andre reproduktionsrelaterede ydelser: Svaberprøver, skylleprøver eller biopsier

Vi kan tilbyde at udtage svaberprøver, skylleprøver eller biopsier fra livmoderen. Dette gøres for at undersøge om hoppen har en infektion i livmoderen eller om hendes livmoder er så skadet at hun eventuelt ikke vil kunne bære en drægtighed til termin.

Har hoppen en infektion i livmoderen kan vi behandle denne.

Cashlick operation

Nogle hopper vil når de bliver ældre blive ”slappe” i deres ydre kønsorganer og det kan blive nødvendigt at udføre en Caschlick operation på dem for at undgå at de øger risikoen for at sluge luft ind i livmoderen og dermed få infektioner af det.

Det er heller ikke unormalt at udføre en sådan operation på yngre hopper, hvis anatomisk bygning gør dem disponeret for en sådan luftslugning.

Operationen kan udføres på bedøvet hest og kan udføres både på klinikken samt hjemme hos klienten.

Vi anbefaler at hopper der har været syet bliver klippet op et par dage før forventet foling for at undgå komplikationer.

Drægtighedsundersøgelse

Vi anbefaler at hoppen undersøges for drægtighed ved scanning på dag 14-18, Skulle hoppen ikke være drægtig giver det os mulighed for at lægge plan for den næste inseminering. Ved risiko for tvillinger vil vi dog ofte foretrække at scanne på et tidlligere tidspunkt og her forsøge at klemme den ene og derefter kontrolscanne hoppen efter et par dage og igen ved dag 40.